• TRYGGT 💙 butik och lager i Malmö
  • SNABB 🤍 leverans 1-3 dagar
  • FRI ❤️ frakt över 1500 kr*

Köpvillkor

Blev det fel? Ingen stress!
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara via internet har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av oanvända produkter och alla etiketter måste sitta kvar. Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt
Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 14 dagar. Om det rör sig om en godkänd reklamation så står vi för portot, annars är det kunden som står för returfrakt samt butikens eventuella fraktkostnader i och med leveransen. Den returnerade produkten ska vara i oförändrat skick samt i ev originalförpackning. Kunden ansvarar för risken vid returfrakt, tex om produkten skadas eller kommer bort under frakt.
Om du har betalat med kort eller swish så kommer vi att behöva få din banks namn, ditt kontonummer samt clearingnummer för att kunna återbetala till ditt konto.
Har du betalat med Klarna så ordnar vi så att de krediterar fakturan.

 

Hur gör jag en retur?

Skulle du av någon anledning behöva skicka tillbaka dina varor så går detta naturligtvis bra!
Se till att du skickar returen inom 2 veckor från det datum paketet ankom till dig eller utlämningsstället.
Du kommer att få med en retursedel där du kan kryssa i anledningen till returen. Sänd tillbaka plagget – oanvänt och väl emballerat (originalförpackning om det fanns en) och återanvänd gärna påsen vi skickade i – så sparar vi på naturen.
Har du valt leverans med DHL så kan vi ordna med en returetikett  som du kan använda. Har du ett annat retursätt du önskar använda dig av så går detta bra.
Om det rör sig om en godkänd reklamation så står vi för portot, annars är det kunden som står för returfrakt samt butikens eventuella fraktkostnader i och med leveransen. Gratis retur i butik.

POPOLINO
Södra Förstadsgatan 1
211 43 MALMÖ

Skulle du vilja byta storlek så hör gärna av dig direkt via mail eller telefon så kan vi reservera den nya varan till dig – smart i och med att vi oftast inte håller på något jättelager. Maila butiken@popolino.nu eller ring 040 – 611 3020.

 

Garanti och reklamationsrätt

 Åh nej!
Skulle det vara så oturligt att det är något fel på din vara så är det Konsumentköpslagen som gäller. Kortfattat innebär detta att en produktgaranti täcker ursprungliga fel, dvs fel som fanns på produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid felanvändning eller felhantering.
Läs mer här:  Konsumentverket om reklamationer
Kontakta oss om du vill göra ett reklamationsärende så hittar vi den bästa lösningen! Maila butiken@popolino.nu eller ring 040 – 611 3020.
Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.