Ångerrätt - enligt distansavtalslagen

 

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av oanvända produkter och alla etiketter måste sitta kvar. Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt

 

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i oförändrat skick samt i ev originalförpackning. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat om produkten skadas eller kommer bort under frakt.
För att returnera pengar behöver vi dina bankuppgifter, dvs din banks namn, ditt kontonummer samt clearingnummer.

 

Garanti och reklamationsrätt - enligt konsumentköplagen

 

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid felanvändning eller felhantering.
Läs mer här:  Konsumentverket om reklamationer

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.